Compromís per Sedaví ha registrat a través del seu grup municipal una sol·licitud per a la reobertura de la sala de lectura Biblioteca Municipal i instaurar un horari especial per a la preparació de les proves d’accés a l’Universitat (EBAU) dels i les estudiants del municipi.

La sol·licitud es realitza una vegada que la localitat entrara en la fase 3 de l’estat d’alarma, on dins de les mesures del DECRET 8/2020, de 13 de juny, de la Generalitat Valenciana, es permet la utilització dels espais d’estudi al 75% del seu aforament, sempre mantenint les mesures d’higiene i prevenció.

La regidora del partit valencianista, Filo Baixauli, ha assenyalat que “aquest últim trimestre ha sigut un període molt complicat per als estudiants, en especial aquells que finalitzen el cicle del batxillerat i han de preparar-se les proves d’accés a l’universitat.La segona mesura que ha sol·licitat el partit valencianista, és instaurar un horari especial d’obertura fins a les 2 de la matinada, que augmentaria la jornada d’obertura en 15 hores respecte a les 7,5h habituals. Aquesta proposta, ja va ser posada en pràctica en l’anterior legislatura on va rebre uns bons resultats per part de la utilització dels usuaris d’aquest servei.

“Pensem que és necessari que els estudiants puguen preparar-se les proves en espais òptims diferents als de la seua vivenda, molts estudiants no tenen espais habilitats en les seues cases per a un adequat estudi. Des de compromís apostàrem en l’anterior legislatura per remodelar la biblioteca i aplicar este servei que finalment va donar bon resultat i que volem que continue aixi,” ha manifestat Baixauli.