Compromís per Sedaví va presentar una moció al ple de juny amb motiu de la celebració de l’Orgull LGTBI. Aquesta moció va obtenir els vots suficients per eixir endavant gràcies a l’ampla majoria dels partits d’esquerra.

Amb aquesta moció, el Ple de Sedaví es posiciona clarament a favor de prendre les mesures necesàries per tal d’erradicar la xacra de la discriminació i odi contra el col·lectiu LGTBI, encara que, en paraules del regidor Joan Baixauli “és lamentable que la dreta d’aquest poble continue mirant cap a altre costat quan es tracta de defensar els drets del col·lectiu”, en clara al·lusió al vot en contra de Vox i les abstencions del PP i Ciudadanos.

Gràcies a la moció presentada per la formació valencianista, el Ple de l’Ajuntament de Sedaví, eleva una proposta al Govern Central per tal de reclamar la despatologització de les persones trans i intersexuals, a més de sol·licitar l’aprovació de la Llei Trans estatal.

A més, a més, gràcies a aquesta moció, Sedaví continuarà treballant i posant en marxa mesures, des de l’Ajuntament, per promoure el respecte a la diversitat i pluralitat, realitzant una denúncia explícita contra la lgtbfòbia.

Per últim, a petició de Compromís per Sedaví, el Ple Municipal reivindica una educació laica, pública i de qualitat i que atenga a la diversitat com a requisit per a crear un espai educatiu on imperen els valors democràtics i de tolerància, on s’incloga la defensa de la diversitat familiar i la lluita contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les families LGTBI, tant material com simbòlica. Així com també, va expresar un compromís efectiu contra les retallades socials especialment les que afecten al tractament i prevenció del VIH.