El grup municipal Ciudadanos va votar en contra perquè la moció la presentava Compromís.

Recurs fotogràfic: GVA Salut

El Ple de l’Ajuntament de Sedaví ha aprovat la proposta presentada pel grup municipal de Compromís, per instar al Govern d’Espanya a prioritzar, en la segona fase de vacunació contra la Covid-19, a tot el personal que treballa en els centres educatius.

Segons que assenyalava la regidora del grup valencianista Filo Baixauli, «Després que ha quedat demostrada la importància de mantindre obertes les escoles, i que aquestes no són un focus de contagi, cal entendre que, igual que estem patint un alarmant increment de casos positius, els centres educatius també es veuran afectats, i per tant, convé garantir la màxima protecció de les aules enfront de la pandèmia».

La moció aprovada contempla que, dins de la Fase II de l’estratègia nacional de vacunació, a part de prioritzar als docents, també es vacunen el personal que conviu en els centres, com ara monitores i monitors del menjador escolar, personal de neteja i consergeria, personal terapeuta o d’assistència a l’alumnat.

La proposta va eixir avant amb el vot majoritari de la corporació; no obstant això, el grup municipal Ciudadanos va ser l’únic que va rebutjar la moció, justificant que «tot i estar a favor de la proposta, la votarien en contra atès que la presentava Compromís» va afirmar en la sessió plenària el seu portaveu.