No volem deixar passar l’oportunitat de compartir amb tots vosaltres la intevenció del nostre Diputat a les Corts Generals Joan Baldoví defensant les 175 esmenes que la nostra formació va presentar als Pressupostos Generals de l’Estat per a 2014.

175 esmenes que presenten una inversió adicional al nostre territori de 1020 milions d’euros i que ajuden a compensar la deficient financiació a la que ens sotmeten als valencians desde el govern central, legislatura a legislatura tant PP com PSOE.

Som la veu del Poble Valencià a Madrid, sembla que la única veu valenciana que sona al Congrés dels Diputats. Mentre que Compromís amb 1 sol diputat va presentar 175 esmenes, el PP valencià amb 20 diputats no va presentar-ne cap. Sembla que estàn contents amb les inversions que fa l’Estat i el tracte que rebem.

Com diu Joan Baldoví : “Eixa és la manera d’actuar del partit en el govern. Eixa és la manera en què administra la seua majoria absoluta, obtinguda no ho oblidem, amb el 44% del vots, que els dóna el 54% dels diputats, i amb el doping que suposa el seu finançament il·legal.”  Els informes de Eurostat i Càritas alerten de que la pobresa va en augment a l’Estat Espanyol, lluny d’afrontar aquest problema i posar solució, enguany els pressupostos del austericidi van a destinar 36.000 milions a pagar interessos. Interessos d’un deute que en molts casos es il·legítim, es un deute privat que ha esdevingut públic per a salvar els interessos d’uns pocs en detriment del benestar de la majoría.

A més, cal denunciar que els valencians, malgrat que som més pobres que la majoría (un 12% segons els informes del INE), els pressupostos ens maltracten llevant inversions al nostre territori i convertint-nos altre any més en contribuents nets. És a dir, som més pobres que la resta, però paguem més que la resta. No s’entén. Els valencians representem quasi l’11% de la població i, per contra, les inversions previstes per al 2014 no passen del 6’5%. Deixen d’invertir més de 450 milions.

A continuació deixem l’aportació del nostre Grup Municipal a les esmenes presentades per Joan Baldoví, demanem la construcció del Baixador ferroviari al nostre poble com es va aprovar al Ple Municipal per unanimitat. Per cert, aquesta esmena, com les altres 174 presentades per Compromís van ser denegades a les Corts pel Partit Popular.

040-Apeadero-Sedaví